Brandingul personal este un concept pe care tot mai multa lume incepe sa il foloseasca si sa il inteleaga. In esenta este vorba despre un branding obisnuit, exact cum se intampla in cazul unui produs, in cazul unei tari, doar ca se aplica la nivelul unei persoane. Practic te promovezi cum stii mai bine folosindu-te de instrumentele oferite de branding, iti construiesti o imagine pe care o vei putea utiliza mai tarziu pentru a obtine ceea ce doresti, poate o pozitie sociala, un job.
Un branding personal de calitate incepe intotdeauna cu o analiza cat mai detaliata a propriei persoane. E utila si analiza SWOT, prin care poti gasi rapid puncte tari, puncte slabe, oportunitati, amenintari, poti vedea ce te diferentiaza de ceilalti, cu ce ai putea porni in lupta pentru obtinerea unui branding personal de calitate. Dupa ce ai facut analiza si stii pe ce te poti baza poti incepe sa experimentezi, sa construiesti. Constructia e de durata, ai nevoie de ceva teorie despre branding, ai nevoie sa intelegi exact cum functioneaza tot sistemul din spatele brandingului personal.
O modalitate simpla de a incepe sa construiesti brandul personal poate fi postarea de articole pe site-uri precum http://posteaza.info/ pentru a afla lumea despre tine, pentru a sti ce poti, cat de bine scrii, poate pentru a afla ca te pricepi si la altceva. Traficul site-urilor e suficient de mare ca sa ai o audienta diversa, oamenii vor aprecia ceea ce scrii si vor incerca sa te caute si in alte locuri, asa ca un blog ar fi urmatorul pas.
Blogul e excelent pentru branding personal, il poti face sa reflecte personalitatea ta, il poti structura si aranja in asa fel incat sa se transforme intr-un instrument eficient pentru o promovare rapida si de calitate in online.
Alta modalitate de a avea un branding personal ca la carte este indreptarea atentiei spre retelele de socializare. Un cont creat pe Facebook, de exemplu, e gratuit, poti ajunge rapid la o multime de oameni, iti poti face si o pagina personala separata de profilul tau, poti posta ceea ce doresti sa ajunga mai rapid la oameni, iti poti gasi potentiali cititori, oameni care rezoneaza cu ceea ce oferi tu.